Uzyskanie złotobrązowej opalenizny w krótkim czasie może być sporym wyzwanie – szczególnie dla osób o jasnej karnacji. W artykule znajdziesz 7 sposobów na szybkie uzyskanie pięknej opalenizny. Od przydatnych wskazówek dotyczących wcześniejszego przygotowania skóry do różnych produktów przyśpieszających brązowienie skóry. Znajdziesz również garść porad, aby Twoje opalanie było nie tylko skuteczne, ale również bezpieczne.

    Jak szybko się opalić?

    Najłatwiejszym sposobem na szybką opaleniznę jest bez wątpienia solarium. Ze względów zdrowotnych, warto jednak korzystać z niego sporadycznie. Równolegle istnieje wiele innych sposobów, które pozwolą Ci się cieszyć piękną opalenizną. Należą do nich: złuszczanie skóry przed opalaniem, użycie kosmetyków przyśpieszających opalanie oraz samoopalaczy, a także nawilżanie skóry oraz spożywanie produktów z wysoką zawartością beta-karotenu. Poznaj sposoby na szybką opaleniznę i wybierze te, które będą dla Ciebie odpowiednie.

    1. Użyj peelingu przed opalaniem

    Pierwszym krokiem do uzyskania szybkiej opalenizny jest wykonanie peelingu na kilka dni przed planowanym wyjściem na słońce lub do solarium. Peeling usunie martwe komórki naskórka, co pozwoli Ci uzyskać równomierną i naturalnie wyglądającą opaleniznę. Aby uniknąć podrażnienia wybierze produkt zapewniający delikatne działanie ścierne. Możesz również użyć domowego peelingu na bazie soli morskiej, cukru lub fusów po kawie.

    2. Skorzystaj z solarium

    Druga wskazówka dotycząca uzyskania szybkiej opalenizny to korzystanie z solarium. Solarium pomoże Ci uzyskać równomierną, złotobrązową opaleniznę w zaledwie kilka minut! Pamiętaj, aby postępować zgodnie z instrukcjami podanymi przez technika solarium. Nadmierna ekspozycja może uszkodzić skórę i prowadzić do długotrwałych problemów, takich jak zmarszczki i plamy starcze.

    Przeczytaj również: Solarium: jak się przygotować i bezpiecznie korzystać?

    Ponadto, ważne jest, aby pamiętać, że solarium nie są przeznaczone do zastąpienia opalania na zewnątrz. Naturalne promieniowanie słoneczne wspiera działanie układu hormonalnego oraz syntezę witaminy D. Badania dowodzą, że osoby regularnie korzystające z solarium cechują się zwiększonym ryzykiem rozwoju czerniaka. Traktuj więc je jako sporadyczne rozwiązanie.

    3. Użyj kosmetyków przyśpieszających opalanie

    Zastanawiasz się jak szybciej się opalić? Skutecznym sposobem są kosmetyki przyśpieszające opalanie. Produkty tego typu zawierają tyrozynę, która stymuluje produkcję melaniny – naturalnego pigmentu odpowiadającego za kolory skóry.

    Oznacza to, że możesz przyspieszyć proces uzyskania naturalnie wyglądającej opalenizny przy minimalnej ekspozycji skóry na promieniowanie słoneczne lub ultrafioletowe podczas korzystania z solarium.

    4. Pij sok z marchwi

    Kolejnym sposobem na szybsze opalenie się jest picie soku z marchwi. Marchew jest bogata w beta-karoten, który nadaje skórze pomarańczowy odcień. Co więcej regularne picie soku przyśpiesza pojawienie się naturalnej opalenizny wskutek ekspozycji na słońce. Zauważalne efekty pojawiają się zazwyczaj pijąc regularnie 2 szklanki dziennie.

    Produkty bogate w beta-karoten, zawartość w 100 gramach:1

    • pieczone słodkie ziemniaki : 11 509 mcg,
    • marchew: 8 332 mcg,
    • szpinak: 6 266 mcg,
    • dynia: 4 570 mcg,
    • kantalupa: 2 020 mcg,
    • sałata rzymska: 5 266 mcg,
    • czerwona papryka: 1 525 mg,
    • brzoskwinia: 1 094 mcg,
    • brokuł: 929 mcg,
    • groch strączkowy: 760 mcg.

    5. Suplementuj beta-karoten

    Alternatywną dla spożywania produktów zawierających wysokie stężenie beta-karotenu jest suplementacja. Dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki tego związku pomaga nie tylko szybciej się opalić, ale również wydłużyć trwałość opalenizny. Co więcej beta-karoten chroni skórę przed przebarwieniami oraz plamami starczymi. Należy podkreślić, że mimo ochronnych właściwości tego związku nie należy zapominać o podstawowych zasadach zdrowego opalania.

    6. Nawilżaj skórę

    Nawilżenie pomaga przygotować skórę do opalania oraz wspiera uzyskanie równomiernego kolorytu. Zacznij od oczyszczenia skóry ciepłą wodą i bezolejowym środkiem czyszczącym, aby usunąć z jej powierzchni wszelkie zanieczyszczenia, pot i oleje. Następnie nałóż krem nawilżający i równomiernie rozprowadź go na ciele za pomocą kolistych ruchów. Kiedy kosmetyk się wchłonie możesz użyć produktów do opalania (filtrów, olejków, przyśpieszaczy itp.).

    7. Opalanie natryskowe

    Opalanie natryskowe to popularna alternatywa dla tradycyjnych metod opalania, która polega na nanoszeniu mgiełki roztworu samoopalacza na skórę za pomocą pistoletu natryskowego. Aktywnym składnikiem większości samoopalaczy jest DHA (dihydroksyaceton), który reaguje z aminokwasami na powierzchni skóry, tworząc tymczasowy brązowy kolor, przypominający naturalną opaleniznę.

    Efekty opalania natryskowego utrzymuje się zazwyczaj od 7 do 14 dni, w zależności od tego, jak dobrze dbasz o skórę po zabiegu. Aby maksymalnie wydłużyć trwałość opalenizny natryskowej, należy unikać agresywnego złuszczania oraz szorowania skóry, ponieważ może to spowodować szybsze wyblaknięcie koloru.

    8. Użyj samoopalacza

    Używanie samoopalacza jest jednym z najprostszych sposobów na uzyskanie szybkiej opalenizny bez konieczności spędzania zbyt długich godzin na słońcu. Nakładając samoopalacz, upewnij się, że używasz osobnych aplikatorów do każdej części ciała (ręce, nogi, klatka piersiowa itp.) i nakładaj go równomiernie, postępując zgodnie z instrukcjami na etykiecie produktu.

    Sprawdź również: Najlepszy samoopalacz: ranking TOP10 produktów.

    Używając samoopalacza po raz pierwszy nałóż cienką warstwę. Dzięki temu uzyskasz naturalną, równomierną opaleniznę. Głębszy, brązowy kolor łatwo uzyskasz podczas kolejnej aplikacji. Jeśli po użyciu pozostaną smugi lub przebarwienia skorzystaj z domowych metod na zmycie samoopalacza.

    Szybkie opalanie powinno być również bezpieczne

    Nawet jeśli zależy Ci na uzyskaniu szybkiej opalenizny, priorytetem powinno być bezpieczeństwo. Poniżej znajdziesz listę 8 wskazówek, które warto mieć na uwadze podczas opalania. 

    1. Zacznij od krótkiej ekspozycji – stopniowo wydłużaj czas opalania, aby Twoja skóra mogła bezpiecznie przyzwyczaić się do większej ilości promieniowania.
    2. Używaj filtrów przeciwsłonecznych – filtr przeciwsłoneczny jest niezbędnym elementem każdej aktywności na świeżym powietrzu, zwłaszcza jeśli chodzi o uzyskanie estetycznej opalenizny. Upewnij się, że używasz kremu z filtrem SPF 30 lub wyższym zarówno na twarz, jak i na ciało w godzinach szczytowego promieniowania słonecznego.
    3. Ochrona głowy – załóż kapelusz z szerokim rondem lub skorzystaj z parasola podczas przebywania na słońcu. Nadmierna ekspozycja na słońce może przyśpieszać pojawianie się zmarszczek i przedwczesne starzenie się skóry.
    4. Nawadniaj organizm – noś ze soba butelkę z wodą, tak abyś mogła się nawadniać przed cały dzień. Uczucie mocnego pragnienia jest oznaką odwodnienia – lepiej za wczasu solidnie się nawodnić, szczególnie jeśli cały dzień spędzasz w upale.
    5. Często zmieniaj pozycje – jeśli leżysz podczas opalania, pamiętaj o częstej zmianie pozycji, tak aby żaden obszar nie był zbyt długo wystawiony na działanie promieni słonecznych. Co więcej opalanie się w ruchu, na przykład podczas gry w siatkówkę pomoże uzyskać równomierną opaleniznę w obszarach, które są zakryte w pozycji leżącej. Nierównomierna opalenizna 
    6. Jedz pokarmy bogate w likopen – związek ten należy do grupy antyoksydantów, któremu przypisuje się działanie zapobiegające rozwojowi raka, a także chorobom serca oraz zwyrodnieniu plamki żółtej. Likopen pomaga również chronić przed skutkami nadmiernego promieniowania UV. Do produktów z wysoką zawartością likopenu należą 2: guawa, pomidor, arbuz, grejpfrut, papaja oraz czerwona papryka.
    7. Bezpieczne godziny opalania – najlepszy czas na opalanie na świeżym powietrzu to wczesne godziny poranne (przed 10 rano) i późne godziny popołudniowe (po 16). To pozwoli Ci na uzyskanie ładnej opalenizny, bez efektu różowienia skóry. Są to również najlepsze godziny na opalanie się bez filtrów ochronnych.
    8. Szukaj cienia i rób częste przerwy – robienie częstych przerw w zacienionych miejscach podczas opalania, takich cień drzew czy parawanu, zapewni dodatkową ochronę przed nadmierną ekspozycją na promienie, które mogą powodować poważne uszkodzenia tkanki skórnej.
    Źródła:
    1. Top 10 Foods Highest in Beta Carotene[]
    2. Top 10 Foods Highest in Lycopene.[]

    Leave A Reply